Rosengården FTW!

Dra på trissor säger jag bara! Vilket fantastiskt bokprat vi hade på Rosengårdens Bibliotek igår - en fullständigt underbar publik som verkligen gjorde att både jag och Maria kände oss storligen välkomna och det ledde till att vi presterade ett av de bästa bokpraten jag varit med om under de år vi kört Brutalt Bra Pocket.

Om vi körde alla 22 titlarna? Klart att vi gjorde! Nu kanske vän av ordning undrar varför vi var på Rosengårdens Bibliotek, när projektet riktar sig till fritidsgårdar? Rosengården är det enda området i Helsingborg som inte har en fritidsgård, vilket är fullständigt obegripligt om ni frågar mig. Ungdomarna berättade att man hade gjort ett försök för några år sedan. I en tvättstuga. Med en piltavla och inget mer. Precis. Jösses.

När vi kom till biblioteket träffade jag till min stora glädje på Mommo som har jobbat en del på Stadsbiblioteket tidigare. Visserligen visste jag att han kommer från Rosengården, men det var ändå en glad överraskning att träffa honom. Om du ser det här Mommo: läs boken för katten!

Ska bara säga en ytterligare grej - stunder som den vi fick uppleva igår gör att man verkligen inser varför man jobbar med det man gör, eftersom det innebär att man får träffa så oerhört trevliga unga människor som det gäng som var vår publik igår. Jag är fortfarande på oerhört gott humör, haha!

Hoppas ni gillar böckerna också!

Synes,

Martin (& Maria)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback