Vampyrens märke - första delen av ”House of Night” av P.C. Cast & Kristin Cast



”Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp.”

Ännu en vampyrbok tänkte jag när jag fick denna bok i min hand. Trots min skepsis fastnade jag genast i berättelsen om Zoey Redbird, tjejen med Cherokeese ursprung som efter sin vampyrmärkning tvingas lämna sitt High School liv och bli den vampyrgudinna som ödet utvalt henne att bli.

Trots att dag byts mot natt och Zoey tilldelas övernaturliga egenskaper som vi mänskliga bara kan drömma om, finns även de klassiska ingredienserna för en riktigt spännande” high schoo l – roman” med. Allt är bara ännu mera maxat!

 Min längtan efter att läsa nästa del i serien är lika stark och påträngande som Zoeys nyväckta törst efter varmt och pulserande blod…


Låna boken på Helsingborgs Bibliotek

Låna boken på Höganäs Bibliotek


Kommentarer
Postat av: Sandy

Vampyrer är väldigt vanligt nuförtiden och jag har läst en hel del och det är inte lite! Men den här fångar ens intresse och man måste bara läsa vidare! Den är värd att läsas från början till slut även om det skulle bli jobbigt och ossamanhängande så är den bra! Allting finns med i den som en cool vampyr ska vara: Kaxiga tjejer, snygga killar, häftiga krafter och vänskap på liv och död.

Jag säger det igen: Bara läs den! ;D

2010-10-20 @ 14:47:34
Postat av: Maria

Kul att du också gillar boken! Jag undrar varför man blir så fascinerad av vampyrer och andra övernaturliga fenomen. Det är ju en skön känsla att tänka sig det skulle kunna finnas en alternativ verklighet i vår värld. Särskilt när livet är lite väl vardagstråkigt...

2010-10-21 @ 15:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback