Justin Case av Meg Rosoff



David Case hinner precis rädda sin ettåriga lillebror från att försöka flyga ut genom fönstret. Vilken otrolig tur, skulle kanske du och jag skulle tänka. Det är ”nästan-katastrofen som sätter igång allt.  David inser att han är dödsmärkt. Dödsmärkt av Ödet. Hela tiden vandrar han en hårsmån från döden och ser potentiella katastrofer överallt, mördarbin, självmordsbombare, invasion från rymden…

För säkerhets skull, måste han gömma sig. Fly undan ödet. Byta namn. Byta stil. Byta liv.

Så börjar den sällsamma berättelsen om Just-in Case.

Den här brillianta boken påminner inte om något som du har läst tidigare.

Låna boken på Helsingborgs Bibliotek

Låna boken på Höganäs Bibliotek


Kommentarer
Postat av: lucas

Hejsan, vad göres? :)

2010-09-14 @ 11:11:36
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: moa

Den här boken var väldigt bra. Jag känner mig själv deprimerad och galen efter att ha läst boken. Fast ärligt talat är den nästan för konstig för att jag ska kunna förstå fullständigt. Ni förstår om ni läser den.

2010-10-19 @ 00:11:20
Postat av: li

åh! jag ÄLSKAAAAAR justin case, en utav världens bästa böcker! bra skriven, rolig, fantastiska dialoger mellan alla karaktärerna. dessutom känner jag igen mig lite i boken. jag har läst den tre gånger nu och den blir bara bättre och bättre!

2010-11-13 @ 10:55:23
URL: http://leejeans.blogg.se/
Postat av: Martin Bensch

Moa och Li: väldigt roligt att ni gillar boken :-) Håller med Li att den nog kräver omläsningar för att man ska förstå den helt. Blev också väldigt förvirrad av den, haha!

2010-11-15 @ 10:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback