Den femte systern av Mårten Sandén



Den femte systern av Mårten Sandén är en riktigt spännande fantasy/skräck-bok som utspelar sig i ett nutida Sverige. Bokens hjälte är den femtonåriga Jannike som har övernaturliga förmågor. Jannike har haft en tuff uppväxt i olika fosterhem. Hon är på många sätt lik Lisbeth Salander i Stieg Larssons Milennium-serie. Boken är spännande som en thriller och handlingen går framåt i en rasande fart. Mårten Sandén har använt sig av svensk folktro, till exempel vättar, och han låter den övernaturliga världen existera mitt i vår vanliga vardagsverklighet. Den femte systern är första boken i en serie om tre och i denna bok hamnar Jannike i en kamp mot den rena ondskan, nämligen djävulen själv.

Låna boken på Helsingborgs Bibliotek

Låna boken på Höganäs Bibliotek


Kommentarer
Postat av: Sandy

Wow, var det enda jag sa när jag läs klart den. En bibliotekarie gav mig den i handen och sa att om jag ville ha en bra och spännande bok så var den här något för mig. Jag är så glad att hon gjorde det! För den här boken finns det knappt ord för! Den är spännande, fantasirik och livet på spel. Jannike är precis som Lisabeth Salander i Steig Larsson böckerna. Hon har den där kraften som gör boken fullständig och rolig ;D Den här måste bara läsas och jag kan varmt rekomendera den för alla som klarar av den Svenska folktron och mycket gymma ord. Inte för några veklingar här inte! ;D

Alla som letar efter en bra bok så bara läs! ;D

2010-10-20 @ 14:55:03
Postat av: Maria

Hej! Hoppas du lagt märke till att det finns fler delar i serien. Själv har jag inte hunnit läsa dem än men de andra delarna i triologin heter:



"Det viskande barnet" och "De dödas imperium"



Dert finns också en chans att träffa Mårten Sandén själv och höra honom berätta om sina böcker den 1 December klockan 18.00 i Hörsalen på Helsingborgs bibliotek. Hoppas du kommer!

2010-10-21 @ 15:10:55
Postat av: Elin

Den här boken är riktigt bra.

Det är lagom mycket fantasy invävt i en verklighetstrogen historia.

Den är helt klart värd att läsas. :D

2010-11-17 @ 13:55:05
Postat av: Martin Bensch

Elin: kul att du gillade boken! Om du vill så finns det en möjlighet att träffa Mårten den 1/12 kl. 18.00 på Helsingborgs Stadsbibliotek.

2010-11-18 @ 16:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback