Nick & Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn & David Levithan



New Yorks obarmhärtiga nattpuls går som en röd tråd igenom denna bok. Nick har precis avslutat en spelning med sitt band och allt borde kännas bäst – om han bara inte hade fått syn på sitt ex i publiken. I panik vänder han sig till den tjej som står vid sidan av honom med orden ”Jag fattar att det här kommer att låta konstigt, men skulle du ha någonting emot att vara min flickvän de närmaste fem minuterna?” Norahs reaktion: ”Jag besvarar icke-bögens fråga genom att lägg handen om hans nacke och trycka hans ansikte mot mitt”.

Ett osannolikt möte som leder till en pulserande osannolik natt som kommer att förändra Nick och Norahs liv. 

Låna boken på biblioteket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback