Svenne av Per Nilsson



Till en början tror alla inblandande helt och fullt på det nya partiet Rättvist Sverige. Partiets ledare Nils Dackeman gör Svenne till partisekreterare och övertyger honom om att de tillsammans ska göra landet bättre, för alla. Svenne blir indragen i ett händelseförlopp som snart går över styr. Det nya partiet rör upp dolda känslor hos människor och snart är upplopp och demonstrationer i full gång. Någonstans går det fel, mycket fel, och Svenne tvingas fly för att rädda sitt liv.  Boken tilldelades Augustpriset 2006.


» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Sanna

Min lärare läste ur denna för oss, och jag har aldrig varit så sur som under denna tid.

"En sak ska du veta, racist det är jag inte"

Hur många gånger hörde man inte denna fras. Nåja, själva innehållet var väl skrivet men dock inget för mig

2009-04-02 @ 16:47:36
URL: http://www.blogspot.pussbone.com
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Sanna: Var det boken du var sur på? För egen del blev jag både arg och rädd av det jag läste i boken: för hur gärna vi än vill inbilla oss att sådant som beskrivs i boken inte kan hända, likväl ser vi det nästan dagligen.

2009-04-02 @ 19:50:21
Postat av: Anonym

var boken bra??????? har aldrig läst den men ska jag det elr vad tkr ni andra???

vill veta för jag pallar nt ta hem den om den ändå e kass...=D=D=D=D=D=D













KRAMIZAR ALLA BOKÄLSKARE<3

2009-04-08 @ 20:18:58
Postat av: Anonym

var boken bra??????? har aldrig läst den men ska jag det elr vad tkr ni andra???

vill veta för jag pallar nt ta hem den om den ändå e kass...=D=D=D=D=D=D













KRAMIZAR ALLA BOKÄLSKARE<3

2009-04-08 @ 20:19:21
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Hej Anonym! Varför inte avgöra själv? Ta med boken, läs de tre första kapitlen - har du inte blivit fast då så kan du ju välja en annan bok. Detta är ett knep som brukar funka för mig i alla fall :)



ha det



Martin

2009-04-09 @ 09:22:27
Postat av: i

jag blev så glad!! ännu en per nilssonBok, min absoluta favoritförfattare. han har ett så särskilt språk, och använder sig av små knep o trix hela tiden. bara som i denna boken, att varje mening han avslutar ett kapitel med, börjar han nästa kapitel med. och hans sätt att blanda in sig själv.



jag blev så fast i denna boken, att dagen efter jag läst ut den trodde jag att jag fortfarande var kvar i just det Sverige som beskrivs i boken.

läs den, och läs andra böcker av honom.

2009-05-02 @ 00:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback