Kort kjol av Christina Wahldén



Detta är en mycket otäck och viktig bok. Christina Wahldén jobbar som kriminalreporter detta är något som påverkar vad hon skriver om. Kort Kjol handlar om Myran som precis har slutat nian. Framför henne ligger en härlig sommar. Samma dag som skolan slutar festar Myran med några kompisar - men festen urartar och Myran blir grymt våldtagen av två av sina klasskompisar. Kort Kjol är en hård bok som träffar rakt i magen och är inte en bok som man glömmer i första taget.  

» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren


Kommentarer
Postat av: i

jag blev så glad när jag hittade en hylla med brutaltbrapocketböcker. blev glad att det finns sånt här, att det inte måste handla om att säljaköpa dyrt. jag plockade på mig Kort Kjol, som jag läste ut snabbt som attans. även om det kändes som att den slutade för hastigt känns det som en bok man bör läsa.

därför blev jag glad när min lärarstuderandesyster sa "åh, den ska vi läsa i skolan!" och jag direkt kunde lämna den vidare.

2009-05-02 @ 00:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback