Innan jag dör av Jenny Downham




•1.       Jag vill känna en killes tyngd ovanpå min kropp

•2.       Säga JA till ALLT under en hel dag.

•3.       Prova droger

•4.       ...


Hur länge kan man förhala döden?  Sextonåriga Tessa vet inte, men hon vet att hon har två saker att välja mellan  -  att ligga instoppad i filtar och fortsätta att dö, eller att sätta ihop en lista och leva så länge hon bara kan.


Kan sorgliga historier vara roliga? Jag skrattade högt när jag läste om Tessa men det finns inga garantier för att du inte fäller en tår innan boken är slut. Den här berättelsen kommer att stanna i ditt hjärta. Länge, och kanske kommer du att göra en egen lista?



» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: M

Jag har aldrig läst en bok som var så bra översatt som denna var. Känslig och otroligt vacker. Läs den!

2009-03-16 @ 09:55:57
Postat av: GT

Otroligt bra och gripande bok. Hur en tonåring kommer på ett sätt att bearbeta både livsglädjen och sorgen. Väldigt läsvärd.

2009-05-26 @ 11:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback