Avhopparen av Kim Olin



Simon har hoppat av skolan, den gav inte samma kickar som han får av att vistas i den värld som styrs av Tobias Fleming - Pulverland. Det är en värld fylld av våld och knark men också en värld där man om man är hård nog kan tjäna rejält med pengar. Simon njuter till en början av sitt nya liv - tills en dag då en okänd man tar kontakt med honom. Det mannen säger tvingar Simon att fatta en antal svåra beslut - beslut som inte bara kan hota hans nya liv - utan även hota att avsluta hans liv överhuvudtaget.

Avhopparen är en hård och spännande roman som förutom att bjuda på en rejält spännande läsning säger en hel del om att de val vi gör kan ha stora och farliga konsekvenser.

» Låna boken på bibblan


Kommentarer
Postat av: Anonym

boken är väldigt bra... men lite läskig emmellanåt:) jag rekomenderar verkligen att alla andra ungdomar ska läsa den åsså=D

2009-04-08 @ 20:06:13
Postat av: clara

boken är väldigt spännande men ändå lite konstig... för man brukar nt vara 17 år och kriminell knark försäljare. men jag vet nt så mkt om sånt. det kanske e sant. hoppas nt det iaf för man är för liten om man e bara 17. det e nt bra alls heller men det är bra att författaren skrev om hur det kan hända men ett tips e att nt göra som SIMON gör.









hoppas ni förstår mig lite iaf....=D

2009-04-08 @ 20:14:27
Postat av: Anonym

boken är väldigt spännande men ändå lite konstig... för man brukar nt vara 17 år och kriminell knark försäljare. men jag vet nt så mkt om sånt. det kanske e sant. hoppas nt det iaf för man är för liten om man e bara 17. det e nt bra alls heller men det är bra att författaren skrev om hur det kan hända men ett tips e att nt göra som SIMON gör.









hoppas ni förstår mig lite iaf....=D

2009-04-08 @ 20:15:07
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Hej Anonym! En smula konstigt är det allt skratt frågan är för mig i alla fall om författaren lyckas övertyga mig som läsare att det som Simon faktiskt upplever har möjligheten att hända. Sen är det ju också så att författare kan ta sig vissa friheter och skriva ganska fritt och även överdriva en del för att skapa en spännande historia. Kul att du gillade boken!



Ha det



Martin

2009-04-09 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback